11 oktober 2011

Origami blomst...

En flott høstuke med noen late feriedager i Uvdal er over og hverdagen kaller....

Èn av de to blomstene jeg viste under messen i Skedsmohallen for et par uker siden var denne:


Fremgangsmåten har jeg hentet fra en nettsiden som heter Paper Kawaii, hvor jeg fant og adopterte teknikken som illustreres bildet nedenfor - bildet er hentet og kopiert fra nettsidene til Paper Kawaii


Endringen jeg har gjort er ved punkt 14.

Jeg har valgt å brette 6 og ikke 5 separate blader - og før jeg limer de sammen klipper jeg av "bunnen" på hver enkelt del. Det gjør at blomsten ikke blir så høy og at den lett kan monteres på kort, LOer o.l.

Håper denne illustrasjonen kan være til hjelp for dere som har lyst til å prøve ut teknikken selv :-)

Korken og pynten jeg har brukt i senter av blomsten er fra Bottle Cap Multupac og Fabscraps.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar