19 januar 2011

2011 er her...

... og årets første måned er allerede godt i gang. Jeg håper alle har hatt en hyggelig jul og at det nye året har fått en god start.

Før jeg tar fatt på nye prosjekter her i bloggen vil jeg gjerne gå litt tilbake og vise noen av gavene jeg laget og ga bort i jula.

Foreldrene mine fikk hvert sitt album som min svigerinne Hanne og jeg hadde laget sammen med flere ulike LOer av våre (tilsammen) 5 unger. Tok vi bilder av dem? Nei, det glemte vi!

Oldis fikk en pakke med 5 kort på bursdagen sin 3.juledag. Motivet er farget med H2O-maling og de to spellbinderovalene som er brukt er en gave jeg selv fikk av mann og barn på julaften.






Ann-Kristin og Lone Margrethe fikk hvert sitt kremhvite sjal i Mohair og Silke. Det ene var heklet (som vist på bilde) det andre ble i hovedsak strikket. Boksen jeg ga de bort i er laget av 6 brettede ark i 12x12 inch størrelse. Teknikken minner om origami, og er noe jeg lærte av niesen min Henriette, like før jul.

 

 Jeniffer og Lone Margareth fikk hvert sitt Karius sjerf i Alpakka og Silke. Skjerfene ble strikket i lys rosa og patrol blå, og for å pynte dem litt ekstra sydde jeg på noen perler.



Heidi og familien fikk en boks med kort i ulike størrelser.
Boksen er laget med utgangspunkt i en mal jeg fikk på scrappetreff før jul, mens blomsten er laget etter denne malen.









Anne ga meg en inspirerende førjulsgave - kopi av grunnoppskriften til julekulene fra Arne og Carlos, pluss 3 lekre kuler som jeg pyntet stuevinduet med.... og jeg ble SELVFØLGELIG bitt av basillen.



Til tross for lite tid til ekstra prosjekter fikk jeg ordnet så Thomas, Eivind og Joanne, Ragnhild og Bestemor fikk hver sin scrappede julekuleboks med fire kuler i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar